Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to

Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to
Dziękuję za wsparcie! :)

Forma do prasowania sera

Forma do prasowania sera wykonana z dwóch pudełek na płyty CD/DVD  wg. pomysłu zamieszczonego na YouTube Пресс для домашнего сыра

Uwaga: Pudełka na płyty CD nie są wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, to było jedynie takie moje tymczasowe rozwiązanie. Lepszym pomysłem będzie wykorzystanie np. plastikowych wiaderek po produktach spożywczych.



Do wykonania formy do prasowania sera potrzebujemy dwóch opakowań na płyty CD/DVD typu CAKE BOX (na 100 szt.). 
Ponieważ pudełka różnych firm różnią się nieznacznie średnicą, należy znaleźć takie aby jedno wchodziło w drugie z nieznacznym luzem. 
W boku i spodzie opakowania o większej średnicy należy wykonać  szereg otworów - można posłużyć się rozgrzaną nad palnikiem gazowym grubą igłą, cienkim śrubokrętem lub wywiercić otworki wiertarką. Po wykonaniu otworków wnętrze formy przetrzeć papierem ściernym.

 I forma do sera gotowa.... ;)

Jeżeli chcemy uzyskać równą powierzchnię sera po prasowaniu, należy z tworzywa sztucznego lub innego sztywnego materiału  wyciąć jeszcze krążek o średnicy dopasowanej do formy.

Tej wielkości forma wystarczy do prasowania sera o wadze 1 kg (z ok. 10 l mleka)

Moja forma do prasowania sera



Ser po wyjęciu z formy



Komentarze

  1. Szkoda że pudełko po płytach nie jest zrobione z plastyku przeznaczonego do kontaktu z żywnością :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Masz rację, tym bardziej że prasowanie trwa czasem dosyć długo. To były moje początki eksperymentów z serami i różnych partyzanckich metod się łapałem. ;) Teraz serów nie robię w ogóle, skoncentrowałem się na pieczeniu chleba, bardziej mnie wciągnęło. Ale dodam ostrzeżenie do wpisu.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty