Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to

Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to
Dziękuję za wsparcie! :)

Prosty i smaczny chleb na drożdżach dla początkujących od Sergey Kirillov

 

Prosty i smaczny chleb na drozdżach

 
Prosty i smaczny chleb na drozdżach dla pocżatkujących

Dzisiaj wypróbowałem przepis na prosty chleb na drożdżach od Sergey Kirillov 
 
Jak napisał sam autor:
Przyjaciele, wymyśliłem ten prosty chleb dla moich bliskich i absolutnie każdy może go przygotować.
Do jego przygotowania nie używałem miksera, a nawet nie brudziłem sobie rąk.
Zawiera 500 g mąki jasnej pszennej i 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej.
Sekretem jego smaku i wspaniałego aromatu jest gęsty drożdżowy zaczyn.
 
 Gęsty zaczyn drożdżowy:

180 g wody o temperaturze pokojowej
3 g świeżych drożdży
100 g mąki żytniej pełnoziarnistej typ 2000
200 g jasnej mąki pszennej (u mnie typ 450 + 650 pół na pół)

Wyrobić gęste ciasto i zostawić do fermentacji w lodówce na około dobę 20-28 h.

Ciasto:

cały zaczyn
320 g zimnej wody
3 g świeżych drożdży
12 g soli
300 g jasnej mąki pszennej (u mnie typ 450 + 650 pół na pół)

Zaczyn rozrobić bardzo dokładnie w wodzie.

Dodać pozostałe składniki i wymieszać króciutko, tak jak do autolizy, zostawić do odpoczynku na 40  minut.

Po tym czasie delikatnie wyrobić ręcznie z 2-3 minuty i zostawić do fermentacji wstępnej w temperaturze pokojowej na około 2 godziny.
W tym czasie ciasto złożyć  2 razy, po 40 i 100 minutach.

Podzielić ciasto na pól i uformować wstępnie na blacie. Odpoczynek 5 minut i formowanie końcowe do koszyków. 

Wyrastanie w koszykach 50- 60 minut w temp. pokojowej lub od razu schować do lodówki jak chcemy żeby wyrastały dłużej (u mnie 2 h w lodówce).

Piekłem 27 minut, na początku z parą 250->210oC
Smacznego :)

 

Komentarze

Popularne posty