Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to

Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to
Dziękuję za wsparcie! :)

Chleb gryczano-ryżowy z dodatkiem babki jajowatej

 

Chleb gryczano-ryżowy

Smaczny chlebek z mąk bezglutenowych (jedynie odrobina żytniej z zakwasu w składzie, bo nie prowadzę na razie zakwasu bezglutenowego). Kwaskowo-słodkawy z lekką nutą gryki, w środku wilgotny i mięciutki. Dodatek łuski babki jajowatej korzystnie wpływa na strukturę miękiszu, która jest tu podobna jak w żytnich chlebach.


Zaczyn: 

5 g zakwasu żytniego

25 g mąki ryżowej 

25 g mąki gryczanej 

50 g wody 

wymieszałem w słoiczku i zostawiłem na noc do zakwaszenia ok 15 h w t.pokojowej.


Ciasto: 

cały zaczyn 

400 g wody 

250 g mąki gryczanej 

50 mąki ryżowej 

50 g skrobi ziemniaczanej 

20 g łuski babki jajowatej

Po dokładnym wymieszaniu składników zostawiłem na godzinę w przykrytej misce, 

następnie dodałem do tego:

10 g soli + 15 g cukru + 4 g drożdży świeżych wszystko rozpuszczone w 50 g wody.

Wmieszałem dobrze w ciasto i dodając jeszcze trochę dodatkowej wody, bo ciasto było mocno geste. Zostawiłem znowu na godzinę, po czym przełożyłem do podłużnej foremki keksówki o wymiarach 25x11 cm.

W foremce ciasto rosło około 40 minut, powinno wyrosnąć prawie do samych brzegów foremki 

Po wyrośnięciu piekłem około 50 minut na termoobiegu w 180°C.

Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty