Reklama

Brazylijskie bułeczki serowe (Pão de queijo) po raz drugi


Brazylijskie bułeczki serowe (Pão de queijo)

Brazylijskie bułeczki serowe (Pão de queijo)


Piekłem już wcześniej te bułeczki, wyszły mi wtedy bardzo smaczne ale niezbyt piękne. Ciasto było zdecydowanie za rzadkie i bułeczki były płaskie. Spróbowałem je upiec ponownie korzystając z innego przepisu, tym razem poszło znacznie lepiej. Korzystałem z tego filmiku.

Doskonała, szybka do zrobienia przekąska, polecam!

Jeśli nie macie tapioki (mąki skrobiowej z manioku), można spróbować ją zastąpić skrobią ziemniaczaną lub skrobią kukurydzianą (nie mąką kukurydzianą). Jeszcze nie próbowałem w ten sposób piec, ale na 99% powinno się udać.


Składniki na połowę ciasta tego co w filmie (20 szt.):


150 g mleka, dałem więcej
68 g oleju
1/2 łyżeczki soli
250 g mąki skrobiowej z manioku (tapioki)
1 jajko
125 g tartego sera typu Parmezan

Nagrzać piekarnik do 180oC.

W garnku zagotować mleko z olejem i solą.

Jak tylko zacznie się gotować dodać całą mąkę z tapioki. Mieszać bez przerwy, dopóki nie powstanie geste ciasto odchodzące od ścianek garnka. Uważać aby nie przypalić, robić to na bardzo małym ogniu, od czasu do czasu można zdjąć z ognia. Ja podczas mieszania dodałem jeszcze trochę mleka, bo ciasto było sypkie i nie chciało się połączyć. Konsystencja ma być taka jak na filmie.

Zdjąć z kuchenki i przestudzić.

Dodać jajko i wymieszać, następnie dodać ser i zagnieść na jednolitą masę. Nie za długo, żeby nie przerobić.

Nasmarować dłonie masłem/margaryną i ukulać bułeczki wielkości dużego orzecha włoskiego. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec 25 minut w 180oC, aż trochę podrosną i się zarumienią. Ja piekłem ok.35 minut, wstawiałem z zimną blachą..

Smacznego :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty