Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to

Materiały umieszczone na tym blogu powstały m.in. dzięki społeczności buycoffee.to
Dziękuję za wsparcie! :)

Marcowa Piekarnia Amber - chleb żytni z ziarnami

 Chleb żytni z ziarnami

 Chleb żytni z ziarnami


Marcowa Piekarnia Amber, tym razem moja propozycja. Dziękuję Anno!


Jest nią chleb z mąki żytniej typu 1150 lub 1400, nazywanej dawniej mąką sitkową. Mąka ta ma szary odcień i jest czymś pośrednim pomiędzy jasną mąka żytnią typu 720, a ciemną pełnoziarnistą typu 2000. Nie jest ona obecnie zbyt popularna i czasem trudno ją dostać. Ja użyłem zamiast niej mieszanki jasnej t 720 z pełnoziarnistą t 2000 w stosunku 2:1, co daje bardzo zbliżony rezultat.


Chleb pieczony z takiej mąki łączy w sobie zalety zarówno chleba jasnego, jak i razowego. 
Aby poprawić strukturę miękiszu i przyspieszyć wyrastanie, stosuje się tu niewielki dodatek mąki pszennej i drożdży.

Przepis na jego wykonanie podałem tutaj: Chleb żytni z ziarnami

Jedyną zmianą jaką wprowadziłem piekąc razem z Wami w marcu, było pominięcie dodania soli do zaczynu, a więc także przyspieszenie czasu jego fermentacji do ok.15 godzin. Inaczej mógł bym nie zdążyć z publikacją wpisu ;)

Dziękuję za wspólne pieczenie!

Chleb żytni z ziarnami na blogach:

Akacjowy blog 
Am. art kolor i smak 
Bochen chleba 
Codziennik kuchenny 
Grahamka, weka, kajzerka… 
Kuchnia Gucia 
Kuchennymi drzwiami 
Ogrody Babilonu 
Smak mojego domu 
Stare gary 
Sto kolorów kuchni 
W mojej kuchni 
Weekendy w domu i ogrodzie 
W poszukiwaniu slow life 
Zacisze kuchenne 


Komentarze

  1. Twój chleb prezentuje się cudnie :)

    Jacku, dziękuję za tę wspaniałą propozycję chleba do marcowej piekarni :) Nie ma to jak pajda chleba na zakwasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No Twój cudnie wypieczony!
    Ten chleb jest tak pyszny, że nie można przestać go jeść.
    Dziękuję Jacku za świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Ci dziękuję za ten cudowny przepis. Wchodzi na stałe do naszego menu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten chleb też będzie często gościł.
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  4. Idealny wypiek!
    Dziękuję za wspólne marcowe spotkanie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jacku, dziękuję za propozycję przepisu. Chleb udaje się i smakuje idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny z tymi różnymi ziarnami. Dziękuję za pomysł na marcowy chleb :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie upieczony chlebek, a przepis jest świetny.
    Dziękuję za wspólne pieczenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny przepis zaproponowałeś na pieczenie w tym miesiącu. Chleb naprawdę wysmienity.
    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny przepis zaproponowałeś. Dzięki:-) Mi odpowiadał bardzo, nie był tak kwaśny jak normalnie na zakwasie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie udało mi się do Was dołączyć tym razem, ale nadrobię. :)
    Twój bochen wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie do następnego pieczenia.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Jacku - dziękuję Ci za tę propozycję, chleb fantastyczny, bogaty w ziarna i niezwykły w smaku. Twój bochenek wzorcowy :) Pozdrawiam serdecznie M

    OdpowiedzUsuń
  12. Chleb jest świetny :), dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jacku i ja dziękuję za ten przepis, dołączyłam z opóźnieniem, chleb jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty